Verzenden

Belangrijk: bestellingen die tussen 1 en 5/8 juni geplaatst zijn

  • Wij zijn druk bezig geweest om al onze kits naar Nederland te halen en zo o.a. snelle levering aan te bieden. Momenteel zitten wij midden in de overgang van China- naar Nederland-levering.
  • Vanaf 1 juni zullen bestellingen vanuit Nederland verstuurd worden.
  • Vanaf 5-8 juni - hier houden we jullie van op de hoogte - zullen bestellingen die vanaf 1 juni geplaatst zijn, worden verstuurd. Je hebt 'm dan wel gewoon een dag later binnen. Het duurt namelijk nog even voordat alle kits zijn verwerkt en opgeslagen door ons fulfilment center. 

Wat zijn de verzendkosten?

Je betaalt voor het verzenden van jouw BuilDIY-kit(s) €2,95 in Nederland en €3,95 in België. Bij bestellingen boven de €50,- verzenden wij zelfs gratis in Nederland en België!

Wanneer kan ik mijn kit(s) verwachten?

Wij doen er samen met onze fulfilmentdienst alles aan om je bestelling zo snel mogelijk bij je te bezorgen. Bestellingen leveren wij 99% van de tijd binnen een werkdag.

Voor zowel Nederland als België geldt:

Maandag-vrijdag: vóór 23.45 besteld (maandag-vrijdag), morgen in huis.

Lukt het ons niet om op tijd te bezorgen? Dan laten we je dit zeker weten. Zodra je een kit hebt besteld, kun je jouw bestelling volgen. Vanaf het magazijn tot aan het door jou gekozen bezorgadres. 

Waarom duurt het soms iets langer?
• Als een kit niet op voorraad is, duurt het langer. Dit vermelden wij altijd op de productpagina zelf.
• Bezorgtijden wijken af als je op een Waddeneiland woont. Het kan één à twee dagen langer duren dan gemiddeld. Hieronder vertellen wij je meer over.
• Als we het te druk hebben, passen we onze bezorgtijden aan. Rondom de feestdagen kan dat bijvoorbeeld gebeuren.
• Op officiële feestdagen bezorgen we niet.
• Heel soms is er een storing in ons magazijn. Ook daardoor kan het iets langer duren. 

Bezorging op de Waddeneilanden?

Elk Waddeneiland heeft een eigen bezorgdienst. Eerst zal onze bezorger jouw bestelling overdragen aan de bezorgdienst van het Waddeneiland. Dit gebeurt altijd op die eerstvolgende dag. Pas daarna gaat de lokale bezorgdienst aan de slag met het bezorgen van jouw bestelling. Daardoor duurt het bij elkaar opgeteld zo'n één à twee dagen langer voordat jij jouw kit(s) ontvangt, vergeleken met de rest van Nederland.

Levertijden (normale bezorging) op een rijtje:

Maandag voor 23.45 besteld = dinsdag geleverd

Dinsdag voor 23.45 besteld = woensdag geleverd

Woensdag voor 23.45 besteld = donderdag geleverd

Donderdag voor 23.45 besteld = vrijdag geleverd

Vrijdag voor 23.45 besteld = zaterdag geleverd

Zaterdag besteld = dinsdag geleverd

Zondag besteld = dinsdag geleverd

Hoe volg ik mijn bestelling?

Als wij jouw bestelling meegeven aan PostNL, dan krijg je een Track & Trace-code per mail - zo weet je precies wanneer je pakket wordt geleverd. Deze Track & Trace-code ontvang je meestal een het einde van de dag - rond middernacht. Heb je geen mail met Track & Trace-code van ons ontvangen? Check dan even voor de zekerheid de spam-map van jouw e-mail.

Wie komt mijn pakket bezorgen?

De bezorging van jouw bestelling doen wij in samenwerking met fulfilmentdienst Montapacking (in Breda), en jouw pakket zal worden bezorgd door PostNL.


Retourneren

Belangrijk: bestellingen die voor 1 juni zijn geplaatst, dienen nog op eigen kosten geretourneerd te worden. Gratis retourneren - en retourneren via ons eigen retour portal - kan dus alleen voor bestellingen die vanaf 1 juni zijn geplaatst. Wel kan voor bestellingen van voor 1 juni het onderstaande retourformulier gebruikt worden.

Je hebt wettelijk het recht om jouw bestelling, of een deel daarvan, binnen 14 dagen na ontvangst aan te melden voor retour zonder opgave van reden. Na deze melding heb je nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Maak je gebruik van jouw retourrecht, dan krijg je van ons het gehele aankoopbedrag inclusief verzendkosten, plus de gemaakte retourkosten (zie onderaan deze pagina voor meer informatie) binnen 14 dagen na de retourmelding teruggestort op jouw rekening.

Ons retouradres is:

BuilDIY - Retour
Zoete Inval 4
4815HK Breda

Retourneren doe je zo:

  1. Download hier ons retourformulier, print 'm, vul 'm volledig in en stop deze in het pakket.
  2. Meld je retour hier aan. Vul je e-mailadres (die je hebt gebruikt tijdens het bestellen) en bestelnummer in en wij nemen de retourkosten op ons. Print het etiket, plak deze op je pakket en geef het af bij één van de aanbevolen parcel shops.
  3. Als je het retourpakket bij een parcel shop hebt afgegeven, krijg je hier een bewijs van. Bewaar dit bewijs van verzending goed. Mocht het pakket om een of andere reden niet bij ons aankomen, kun je altijd aantonen dat het pakket wél verzonden is.
  4. Je krijgt van ons, na ontvangst en goedkeuring van jouw retourzending, het aankoopbedrag terug - en de gemaakte retourkosten, als je buiten onze retour portal om retourneert (zie ook de dikgedrukte tekst onderaan).

Onze retourvoorwaarden:

• Stuur het ingevulde retourformulier mee met de retourzending. Indien dit formulier niet volledig is ingevuld, kunnen we de retouraanvraag niet, of vertraagd, in behandeling nemen.

• Om in aanmerking te komen voor teruggave van het aankoopbedrag of omruiling moet de teruggestuurde kit in originele staat (plastic en doos intact) en voorzien van labels geretourneerd worden.

• De kit mag geen gebruikssporen bevatten. Wij behouden het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren als het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds zijn gebruikt of buiten onze schuld om zijn beschadigd.

Een retourzending dient te zijn voorzien van een Track & Trace-code. Bewaar ook het verzendbewijs dat je krijgt bij het pakketpunt.

Status van jouw retour

Op het moment dat we jouw retour ontvangen hebben, ontvang je van ons een e-mail. En zullen wij er voor zorgen dat jij het terug te ontvangen bedrag binnen een week op jouw rekening hebt staan.

Garantie

Wij doen altijd onze uiterste best om de kwaliteit van onze kits te waarborgen. En omdat we daar dag en nacht mee bezig zijn, durven we ook de volle verantwoordelijkheid te nemen wanneer de kwaliteit onvoldoende is. Als een kit aan ons geretourneerd is, gaat ons beoordelingsteam ermee aan de slag en hoor je binnen 5 werkdagen of je klacht gegrond is.

Heb je een nieuwe/andere kit nodig? Of is er een andere reden dat je je bestelling nogmaals wenst te ontvangen? Dan kun je dit op het retourformulier vermelden. Wil je bijvoorbeeld 2 of meer kit retourneren, en wil je er hier maar 1 voor terug, en het restbedrag terugbetaald krijgen; meld dit dan ook even extra in een bericht aan ons, of op het retourformulier zelf.

Wij vergoeden alleen de retourkosten die worden gerekend (en wij op ons nemen) via ons retour portal. Kies je ervoor om op jouw eigen manier te retourneren, dan vergoeden wij dus alleen €4.13 (Nederland) of €5.59 (België). Hou hier alsjeblieft rekening mee. Retourneren via ons retour portal is dus aan te raden!