Verzenden

Wat zijn de verzendkosten?

Je betaalt voor het verzenden van jouw BuilDIY-kit(s) €3,95 in Nederland en €4,95 in België. Bij bestellingen boven de €50 verzenden wij zelfs gratis in Nederland en België!

Wanneer kan ik mijn kit(s) verwachten?

Wij doen er samen met onze fulfilment partner QLS alles aan om je bestelling zo snel mogelijk bij je te bezorgen. Bestellingen leveren wij 95% van de tijd binnen een werkdag (behalve tijdens piekperiodes).

Voor zowel Nederland als België geldt:

Maandag-vrijdag vóór 22:00 besteld, morgen in huis.

(In het weekend besteld, maandag in huis)

Lukt het ons niet om op tijd te bezorgen? Dan laten we je dit zeker weten. Zodra je een kit hebt besteld, kun je jouw bestelling volgen. Vanaf het magazijn tot aan het door jou gekozen bezorgadres.

Waarom duurt het soms iets langer?
• Als een kit niet op voorraad is, duurt het langer. Dit vermelden wij altijd op de productpagina zelf.
• Bezorgtijden wijken af als je op een Waddeneiland woont. Het kan één à twee dagen langer duren dan gemiddeld. Hieronder vertellen wij je meer over.
• Als we het te druk hebben, kan het voorkomen dat jouw bestelling later wordt verzonden dan verwacht.
• Rondom de feestdagen is de drukte extra groot, zowel bij ons als bij de vervoersmaatschappijen. Dan passen wij onze bezorgtijden aan op de website.
• Op officiële feestdagen bezorgen wij niet.
• Heel soms is er een storing in ons magazijn. Ook daardoor kan het iets langer duren. 

Bezorging op de Waddeneilanden?

Elk Waddeneiland heeft een eigen bezorgdienst. Eerst zal onze bezorger jouw bestelling overdragen aan de bezorgdienst van het Waddeneiland. Dit gebeurt altijd op die eerstvolgende dag. Pas daarna gaat de lokale bezorgdienst aan de slag met het bezorgen van jouw bestelling. Daardoor duurt het bij elkaar opgeteld zo'n één à twee dagen langer voordat jij jouw kit(s) ontvangt, vergeleken met de rest van Nederland.

Levertijden (normale bezorging) op een rijtje:

Maandag voor 22:00 besteld = dinsdag geleverd

Dinsdag voor 22:00 besteld = woensdag geleverd

Woensdag voor 22:00 besteld = donderdag geleverd

Donderdag voor 22:00 besteld = vrijdag geleverd

Vrijdag voor 22:00 besteld = zaterdag geleverd

Zaterdag besteld = maandag geleverd

Zondag besteld = maandag geleverd

Hoe volg ik mijn bestelling?

Als wij jouw bestelling meegeven aan de verzender, dan krijg je een Track & Trace-code per mail. Zo weet je precies wanneer je pakket wordt geleverd. Deze Track & Trace-code ontvang je uiterlijk aan het einde van de dag. Heb je geen mail met Track & Trace-code van ons ontvangen? Check dan even voor de zekerheid de spam-map van jouw e-mail provider.

Wie komt mijn pakket bezorgen?

De bezorging van jouw bestelling doen wij in samenwerking met onze fulfilment partner QLS (in Dordrecht), en jouw pakket zal worden bezorgd door PostNL. PostNL doet al onze pakketzendingen in Nederland en België. Brievenbuszendingen - alleen voor Nederland - worden voor 21:30 opgehaald door PostNL.


Retourneren

Je hebt wettelijk het recht om jouw bestelling, of een deel daarvan, binnen 14 dagen na ontvangst aan te melden voor retour zonder opgave van reden. Na deze melding heb je nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Maak je gebruik van jouw retourrecht, dan krijg je van ons het gehele aankoopbedrag inclusief verzendkosten, plus de gemaakte retourkosten (zie onderaan deze pagina voor meer informatie) binnen 14 dagen na de retourmelding teruggestort op jouw rekening.

Ons retouradres is:

BuilDIY - Retour
Kerkeplaat 11
3313LC Dordrecht
Nederland

Retourneren doe je zo:

  1. Download hier ons retourformulier, print 'm, vul 'm volledig in en stop deze in het pakket.
  2. Meld je retour hier aan. Vul je e-mailadres (die je hebt gebruikt tijdens het bestellen) en bestelnummer (BUILDIY...) in en wij nemen de retourkosten op ons. Print het etiket, plak deze op je pakket en geef het af bij één van de aanbevolen parcel shops.
  3. Als je het retourpakket bij een parcel shop hebt afgegeven, krijg je hier een bewijs van. Bewaar dit bewijs van verzending goed. Mocht het pakket om een of andere reden niet bij ons aankomen, kun je altijd aantonen dat het pakket wél verzonden is.
  4. Je krijgt van ons, na ontvangst en goedkeuring van jouw retourzending, het aankoopbedrag terug - en de gemaakte retourkosten, als je buiten onze retour portal om retourneert (zie ook de dikgedrukte tekst onderaan).

Onze retourvoorwaarden:

• Stuur het ingevulde retourformulier mee met de retourzending. Indien dit formulier niet volledig is ingevuld, kunnen we de retouraanvraag niet, of vertraagd, in behandeling nemen.

• Om in aanmerking te komen voor teruggave van het volledige aankoopbedrag moet de teruggestuurde kit in originele staat (plastic, doos en inhoud intact) en voorzien van labels, geretourneerd worden.

• De kit mag geen gebruikssporen bevatten. Wij behouden het recht om voor geretourneerde artikelen een waardevermindering in rekening te brengen als het vermoeden bestaat dat deze reeds zijn gebruikt of op één of andere reden zijn beschadigd na ontvangst. Jij als consument bent altijd verantwoordelijk voor de retourzending.

• Een retourzending dient te zijn voorzien van een Track & Trace-code. Bewaar ook het verzendbewijs dat je krijgt bij het pakketpunt.

• Indien jouw retourzending niet voldoet aan bovenstaande retourvoorwaarden zullen wij een waardevermindering toepassen op het product. De waardevermindering per scenario vind je hieronder:

Verpakking niet intact (plastic seal verwijderd of zegel verbroken)

Je ontvangt het aankoopbedrag minus gemaakte retour + verwerkingskosten.

Verpakking beschadigd (Bijvoorbeeld een gat in doos of ingedeukte verpakking)

Je ontvangt 80% minus de gemaakte retour + verwerkingskosten van het aankoopbedrag.

Onderdelen missend in het pakket (onverkoopbaar) 

Je ontvangt 0% van het aankoopbedrag.

Onderdeel of onderdelen zijn zwaar beschadigd (onverkoopbaar)

Je ontvangt 0% van het aankoopbedrag.


Status van jouw retour

Op het moment dat we jouw retour hebben ontvangen, wordt deze verwerkt volgens onze retourvoorwaarden. Het verwerken kan soms even duren in verband met drukte. Als de retour aan de voorwaarden voldoet, zorgen wij ervoor dat de door jou gekozen optie op het retourformulier direct in behandeling wordt genomen. Als het om het terugstorten van het aankoopbedrag (plus eventuele verzendkosten) gaat, zorgen wij ervoor dat het bedrag binnen een week op jouw rekening staat.

Garantie

Wij doen altijd onze uiterste best om de kwaliteit van onze kits te waarborgen. En omdat we daar dag en nacht mee bezig zijn, durven we ook de volle verantwoordelijkheid te nemen wanneer de kwaliteit onvoldoende is. Als een kit aan ons geretourneerd is, gaat ons beoordelingsteam ermee aan de slag en hoor je binnen 5 werkdagen of je klacht gegrond is.

Heb je een nieuwe/andere kit nodig? Of is er een andere reden dat je je bestelling nogmaals wenst te ontvangen? Dan kun je dit op het retourformulier vermelden. Wil je bijvoorbeeld 2 of meer kits retourneren, en wil je er hier maar 1 voor terug, en het restbedrag terugbetaald krijgen; meld dit dan ook even extra in een bericht aan ons, of op het retourformulier zelf.

Wij vergoeden alleen de retourkosten die worden gerekend (en wij op ons nemen) via ons retour portal. Kies je ervoor om op jouw eigen manier te retourneren, dan vergoeden wij dus alleen €4,64 (Nederland) of €5,04 (België). Hou hier alsjeblieft rekening mee. Retourneren via ons retour portal is dus aan te raden!