Algemeen

BuilDIY is een online winkel die tal van houten miniatuur DIY-kits aanbiedt in Nederland en België. Je bent nooit te oud om te bouwen of knutselen - BuilDIY is dus voor alle leeftijden!

We raden je aan om klachten eerst bij ons te melden door te mailen naar contact@buildiy.nl of een bericht te sturen via ons contactformulier. Wil je nog sneller antwoord? Stuur ons dan een bericht via Facebook. Vergeet bij je bericht niet je bestelnummer te vermelden. Wij doen altijd ons best om alle klachten naar de volle tevredenheid op te lossen.

Je kunt op drie manieren contact met ons opnemen: 

E-mail: 

Je kunt een e-mail sturen naar contact@buildiy.nl of een bericht sturen via ons contactformulier. We zullen proberen altijd binnen 24 uur te reageren. Vergeet hierbij niet je bestelnummer te vermelden indien ’t een vraag over je bestelling betreft! 

Facebook / Instagram: 

Aangezien een zeer groot deel van onze klanten bij ons terecht komen via Facebook en Instagram, staat contact via Facebook en Instagram bij ons hoog in ’t vaandel. We reageren ook doorgaans sneller op berichten via Facebook en Instagram.

Telefoon:

Nederland: 085 1300962
Belgie: +31 85 1300962

Doorgaans zijn wij maandag t/m vrijdag van 10:00-18:00 bereikbaar. Neemt er niemand op? Laat dan even een voicemail achter met de inhoud van je vraag/klacht. Dan belt iemand van ons team jou z.s.m. terug.

Bestellen

Een bestelling plaatsen bij ons is erg eenvoudig. Klik op de knop ‘In winkelwagen' bij 1 (of meerdere) van onze kits. De inhoud van jouw winkelwagen verschijnt automatisch in beeld. Klik daar op 'Ik ga bestellen', vul vervolgens je adresgegevens etc. in en betaal veilig met iDEAL, PayPal, creditcard, Bancontact of achteraf met Klarna. 

Het is momenteel niet mogelijk om te bestellen via telefoon of e-mail.

Uiteraard! Alle bestellingen op Buildiy.nl lopen via een beveiligde betaalomgeving, dankzij onze webshop provider Shopify.

Op het moment bezorgen we in Nederland en België, met BuilDIY.nl.

Ben je woonachtig in een ander land? Neem dan contact met ons op, zodat we kunnen kijken of verzending naar jouw land alsnog binnen onze mogelijkheden ligt.

Ja hoor. Dit kan binnen 1 uur na het plaatsen van jouw bestelling. Hoe? Door ons een mail te sturen of contact met ons op te nemen via Facebook of Instagram. Maar: we werken razendsnel. Daardoor is je bestelling soms verzonden voor het annuleringsverzoek binnenkomt - dit is vaak al gebeurd nog voordat je jouw bestelbevestiging ontvangt via de mail. Hier zit namelijk wat tijd tussen. Uiteraard kun je dan binnen de zichttermijn van 14 dagen retourneren.

Dit ene uur dat wij bieden om jouw bestelling nog te annuleren, is puur een stukje service van ons. Dit is ons niet verplicht volgens de wet.

Je kunt jouw bestelling op meerdere manieren betalen. Hieronder vind je de 5 betaalmethodes die we momenteel accepteren.

- iDEAL

- Creditcard

- PayPal 

- Bancontact 

- Klarna - Betaal later in 14 (Nederland) of 21 (België) dagen.

Het is momenteel niet mogelijk om op een andere manier te betalen.

Betalen is bij ons gratis. De kosten hiervoor nemen wij voor onze rekening.

Natuurlijk! Alle betalingen op BuilDIY.nl lopen via een beveiligde betaalomgeving, ongeacht de betaalmethode.

Verzenden

Je betaalt voor het verzenden van jouw kit(s) €2,95 in Nederland en €3,95 in België. Bij bestellingen boven de €50 verzenden wij zelfs gratis in Nederland en België!

Wij doen er samen met onze fulfilment partner QLS alles aan om je bestelling zo snel mogelijk bij je te bezorgen. Bestellingen leveren wij 95% van de tijd binnen een werkdag.

Voor zowel Nederland als België geldt:

Vóór 22:00 besteld, morgen in huis.

(In het weekend besteld, maandag in huis)

Lukt het ons niet om op tijd te bezorgen? Dan laten we je dit zeker weten. Zodra je een kit hebt besteld, kun je jouw bestelling volgen. Vanaf het magazijn tot aan het door jou gekozen bezorgadres.

Waarom duurt het soms iets langer?
• Als een kit niet op voorraad is, duurt het langer. Dit vermelden wij altijd op de productpagina zelf.
• Bezorgtijden wijken af als je op een Waddeneiland woont. Het kan één à twee dagen langer duren dan gemiddeld. Hieronder vertellen wij je meer over.
• Als we het te druk hebben, passen we onze bezorgtijden aan. Rondom de feestdagen kan dat bijvoorbeeld gebeuren.
• Op officiële feestdagen bezorgen wij niet.
• Heel soms is er een storing in ons magazijn. Ook daardoor kan het iets langer duren.

Levertijden (normale bezorging) op een rijtje:

Maandag voor 22:00 besteld = dinsdag geleverd

Dinsdag voor 22:00 besteld = woensdag geleverd

Woensdag voor 22:00 besteld = donderdag geleverd

Donderdag voor 22:00 besteld = vrijdag geleverd

Vrijdag voor 22:00 besteld = zaterdag geleverd

Zaterdag besteld = maandag geleverd

Zondag besteld = maandag geleverd

De bezorging van jouw bestelling doen wij in samenwerking met onze fulfilment partner QLS (in Dordrecht), en jouw pakket zal worden bezorgd door PostNL. PostNL doet al onze pakketzendingen in Nederland en België, en de brievenbuszendingen in Nederland (opgehaald voor 21:30).

(Er zit een verschil tussen de tijd van bestelling en het moment van ophalen. Daarom kunnen ook bestellingen (brievenbuszending) van ruim voor 21:30 alsnog pas de volgende dag verstuurd worden. Hou hier alsjeblieft rekening mee.)

Tijdens het betalen van je bestelling kun je aangeven op welk adres jij wilt dat wij het pakketje bezorgen. Dit kan een woon- of werkadres zijn. Vermeld wel altijd je eigen naam.

Als wij jouw bestelling meegeven aan de verzender, dan krijg je een Track & Trace-code per mail. Zo weet je precies wanneer je pakket wordt geleverd. Deze Track & Trace-code ontvang je uiterlijk aan het einde van de dag. Heb je geen mail met Track & Trace-code van ons ontvangen? Check dan even voor de zekerheid de spam-map van jouw e-mail provider.

In +- 95% van de gevallen worden bestellingen binnen de verwachte levertijd geleverd.

Helaas kan het wel eens gebeuren dat een bestelling onderweg vertraging ondervindt. Niet fijn, maar wel buiten onze macht om… Onze verzendpartner PostNL (of DHL, bij een gedeelte van de Nederlandse brievenbuszendingen) zullen normaal gesproken de volgende dag aan jouw deur staan.

Niet? Neem dan zeker even contact met ons op, want dan gaat er wellicht iets mis. Dit lossen we gelijk met jou op. Wel zo logisch.

Retourneren

Dit is uiteraard mogelijk! Kits kunnen worden teruggestuurd binnen 14 dagen na ontvangst. Bij binnenkomst van de retourzending, wordt deze zo spoedig mogelijk verwerkt. Je ontvangt vervolgens zowel het originele aankoopbedrag plus de gemaakte retourkosten terug (zie onderstaande pagina voor meer informatie hierover).

Meld het ons graag even van tevoren als je een retourzending doet - binnen 14 dagen na ontvangst dus. Hier vind je alle informatie als je jouw bestelling wilt retourneren: Verzenden en retourneren-pagina.

Ai… allereerst natuurlijk onze excuses! Je kunt het beste direct een retouraanvraag doen door contact met ons op te nemen. Alle contact-methodes vind je op onze Contact-pagina.

Je aanvraag wordt doorgaans binnen maximaal 48 uur in behandeling genomen en wordt naar de volle tevredenheid opgelost! Wel zo eerlijk, en logisch.

Hier vind je alle informatie als je jouw bestelling wilt retourneren: Verzenden en retourneren-pagina.

Onze retourvoorwaarden op een rijtje:

- Stuur het ingevulde retourformulier mee met de retourzending. Indien dit formulier niet volledig is ingevuld, kunnen we de retouraanvraag niet, of vertraagd, in behandeling nemen.

- Om in aanmerking te komen voor teruggave van het volledige aankoopbedrag moet de teruggestuurde kit in originele staat (plastic, doos en inhoud intact) en voorzien van labels, geretourneerd worden.

- De kit mag geen gebruikssporen bevatten. Wij behouden het recht om voor geretourneerde artikelen een waardevermindering in rekening te brengen als het vermoeden bestaat dat deze reeds zijn gebruikt of op één of andere reden zijn beschadigd na ontvangst. Jij als consument bent altijd verantwoordelijk voor de retourzending.

- Een retourzending dient te zijn voorzien van een Track & Trace-code. Bewaar ook het verzendbewijs dat je krijgt bij het pakketpunt. Bewaar ook het verzendbewijs dat je krijgt bij het pakketpunt.

- Je krijgt van ons, na ontvangst en goedkeuring van jouw retourzending, het aankoopbedrag terug (zie onderstaande pagina voor meer informatie hierover) en de eventueel gemaakte retourkosten als je buiten onze retour portal om retourneert.

Hier vind je alle informatie als je jouw bestelling wilt retourneren.

Bij binnenkomst van de retourzending wordt deze zo snel mogelijk verwerkt. Indien je geld van ons terugkrijgt, verwerken wij deze terugbetaling binnen 5 werkdagen. Het is afhankelijk van de snelheid van je bank wanneer het geld weer op je rekening staat. We zullen je in ieder geval altijd op de hoogte houden van de terugbetaling.

Je krijgt, naast het het originele aankoopbedrag, ook de gemaakte retourkosten terug als je buiten onze retour portal om retourneert (zie onderstaande pagina voor meer informatie hierover).

Hier vind je alle informatie als je jouw bestelling wilt retourneren: Verzenden en retourneren-pagina.

Social of e-mail

Facebook: BuilDIY

Instagram: buildiy.nl

E-mail: contact@buildiy.nl

Contact-pagina: Contact-pagina

Telefoon

Ons telefoonnummer:

Nederland: 085 1300962
Belgie: +31 85 1300962

Doorgaans zijn wij maandag-vrijdag van 10.00-18.00 bereikbaar. Neemt er niemand op? Laat dan even een voicemail achter met de inhoud van je vraag/klacht. Dan belt iemand van ons team jou z.s.m. terug.