Op elke vraag een antwoord

Algemeen & Contact

Wat is BuilDIY nou precies?

BuilDIY is een online winkel die tal van houten miniatuur DIY kits aanbiedt in Nederland en België. Je bent nooit te oud om te bouwen of knutselen - BuilDIY is dus voor alle leeftijden!

Ik heb een klacht. Wat nu?

We raden je aan om klachten eerst bij ons te melden door te mailen naar contact@buildiy.nl of een bericht te sturen via ons contactformulier. Wil je nog sneller antwoord? Stuur ons dan een bericht via Facebook of bel ons even. Vergeet bij je bericht niet je bestelnummer te vermelden. Wij doen altijd ons best om alle klachten naar de volle tevredenheid op te lossen.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Je kunt op twee manieren contact met ons opnemen: 

E-mail: 

Je kunt een e-mail sturen naar contact@buildiy.nl of een bericht sturen via ons contactformulier. We zullen proberen altijd binnen 24 uur te reageren. Vergeet hierbij niet je bestelnummer te vermelden indien ’t een vraag over je bestelling betreft! 

Facebook / Instagram: 

Aangezien een zeer groot deel van onze klanten bij ons terecht komen via Facebook en Instagram, staat contact via Facebook en Instagram bij ons hoog in ’t vaandel. We reageren ook doorgaans sneller op berichten via Facebook en Instagram. 

Telefoon:

Nederland: 085 1300962 
Belgie: +31 85 1300962 

Doorgaans zijn wij maandag-vrijdag van 11.00-18.00 en zaterdag 12.00-17.00 bereikbaar. Neemt er niemand op? Laat dan even een voicemail achter met de inhoud van je vraag/klacht. Dan belt iemand van ons team jou z.s.m. terug. 

Bestellen & Betalen

Hoe kan ik bestellen?

Een bestelling plaatsen bij ons is erg eenvoudig. Klik op de knop ‘In winkelwagen' bij de kit die je wilt kopen. De inhoud van je winkelwagen verschijnt automatisch in beeld. Klik daar onder op 'Veilig afrekenen', vul vervolgens je adresgegevens in en betaal veilig met iDEAL, Bancontact, PayPal, creditcard of Klarna.

Het is momenteel niet mogelijk om te bestellen via telefoon of e-mail.

Is het bestellen veilig?

Uiteraard! Zodra je begint met afrekenen kom je terecht in een beveiligde internetomgeving. Zo krijgen anderen niet de kans om stiekem mee te kijken. Je transactiegegevens worden versleuteld verstuurd via een SSL-verbinding. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het groene slotje in je browser.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt jouw bestelling op meerdere manieren betalen. Hieronder vind je de 5 betaalmethodes die we momenteel accepteren.

  1. iDEAL
  2. Creditcard (Mastercard/VISA/AMEX)
  3. PayPal
  4. Bancontact
  5. Klarna (achteraf betalen) - deze betaalmethode is momenteel alleen beschikbaar in Nederland, en vanaf juni/juli 2020 ook in België.

Helaas is het momenteel niet mogelijk om op een andere manier te betalen.

Wat zijn de kosten voor een betaling?

Betalen is bij ons is altijd gratis. De kosten nemen wij voor onze rekening.

Ik woon in het buitenland. Kan ik bij jullie bestellen?

Nee, wij versturen momenteel alleen bestelling naar Nederland en België.

En ook al horen wij het als Nederlands bedrijf wel ‘buitenland’ te noemen, toch noemen wij België geen buitenland.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja, dit kan. Maar met een hele grote disclaimer:

Je kunt binnen een uur na het plaatsen van jouw bestelling, deze bestelling annuleren. Hoe? Door op 1 van de manieren op onze contact-pagina contact met ons op te nemen. Maar: we werken razendsnel. Praktisch al onze bestellingen worden dezelfde dag verstuurd. De kans is dan ook zeer groot dat we jouw annuleringsverzoek te te laat lezen - zelfs al stuur je dit verzoek dus binnen een uur na bestelling. Wij versturen onze kits razendsnel - daardoor is je bestelling vaak al verzonden voor het annuleringsverzoek binnenkomt. Hou hier dus alsjeblieft rekening mee als je jouw annuleringsverzoek doorgeeft.

Uiteraard kun je - wanneer je annuleringsverzoek te laat binnenkomt - altijd nog gebruik maken van jouw 14 dagen bedenktijd (na ontvangst van bestelling).

Verzenden

Wat zijn de verzendkosten?

Je betaalt voor het verzenden van jouw kit(s) €2,95 in Nederland en €3,95 in België. Bij bestellingen boven de €50,- verzenden wij zelfs gratis in Nederland en België!

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Wij doen er samen met onze fulfilmentdienst alles aan om je bestelling zo snel mogelijk bij je te bezorgen. Bestellingen leveren wij 99% van de tijd binnen een werkdag.

Voor zowel Nederland als België geldt:

Maandag-vrijdag: vóór 23.45 besteld (maandag-vrijdag), morgen in huis.

Lukt het ons niet om op tijd te bezorgen? Dan laten we je dit zeker weten. Zodra je een kit hebt besteld, kun je jouw bestelling volgen. Vanaf het magazijn tot aan het door jou gekozen bezorgadres.

Waar is mijn Track & Trace-code?

Als wij jouw bestelling meegeven aan PostNL, dan krijg je een Track & Trace-code per mail - zo weet je precies wanneer je pakket wordt geleverd. Deze Track & Trace-code ontvang je meestal een het einde van de dag - rond middernacht. Heb je geen mail met Track & Trace-code van ons ontvangen? Check dan even voor de zekerheid de spam-map van jouw e-mail.

De verwachte levertijd is voorbij; waar blijft mijn bestelling?

In nagenoeg 99% van de gevallen worden bestellingen binnen de verwachte levertijd geleverd. Helaas kan het wel eens gebeuren dat een bestelling onderweg vertraging ondervindt. Niet fijn, maar wel buiten onze macht om… Onze verzendpartner PostNL zullen normaal gesproken de volgende dag aan jouw deur staan.

Niet? Neem dan zeker even contact met ons op, want dan gaat er wel iets mis. Dit lossen we gelijk met jou op. Wel zo logisch.

Retourneren

Ik ben niet tevreden met mijn kit(s); kan ik deze retourneren?

Dit is uiteraard mogelijk! Kits kunnen worden teruggestuurd binnen 14 dagen na ontvangst. Bij binnenkomst van de retourzending, wordt deze zo spoedig mogelijk verwerkt. Je ontvangt vervolgens zowel het originele aankoopbedrag plus de gemaakte retourkosten terug (zie onderstaande pagina voor meer informatie hierover).

Meld het ons graag even van tevoren als je een retourzending doet - binnen 14 dagen na ontvangst dus. Hier vind je alle informatie als je jouw bestelling wilt retourneren: Verzenden en retourneren-pagina.

Ik heb een stukke of verkeerde kit ontvangen. Wat nu?

Ai… allereerst natuurlijk onze excuses! Je kunt het beste direct een retouraanvraag doen door contact met ons op te nemen. Alle contact-methodes vind je op onze Contact-pagina.

Je aanvraag wordt doorgaans binnen maximaal 48 uur in behandeling genomen en wordt naar de volle tevredenheid opgelost! Wel zo eerlijk, en logisch.

Hier vind je alle informatie als je jouw bestelling wilt retourneren: Verzenden en retourneren-pagina.

Wat zijn jullie retourvoorwaarden?

Onze retourvoorwaarden op een rijtje:

• Stuur het ingevulde retourformulier mee met de retourzending. Indien dit formulier niet volledig is ingevuld, kunnen we de retouraanvraag niet, of vertraagd, in behandeling nemen.

• Om in aanmerking te komen voor teruggave van het aankoopbedrag of omruiling moet(en) de teruggestuurde kit(s) in originele staat en voorzien van labels geretourneerd worden.

• Het product mag geen gebruikssporen bevatten. Wij behouden het recht voor om geretourneerde kits te weigeren als het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds zijn gebruikt of buiten onze schuld om zijn beschadigd.

Een retourzending dient te zijn voorzien van een Track & Trace-code. Bewaar ook het verzendbewijs dat je krijgt bij het pakketpunt.

• Je krijgt van ons, na ontvangst en goedkeuring van jouw retourzending, zowel het aankoopbedrag als de gemaakte retourkosten terug (zie onderstaande pagina voor meer informatie hierover).

Hier vind je alle informatie als je jouw bestelling wilt retourneren.

Wanneer ontvang ik mijn geld terug na retourneren?

Bij binnenkomst van de retourzending wordt deze zo snel mogelijk verwerkt. Indien je geld van ons terugkrijgt, verwerken wij deze terugbetaling binnen 5 werkdagen. Het is afhankelijk van de snelheid van je bank wanneer het geld weer op je rekening staat. We zullen je in ieder geval altijd op de hoogte houden van de terugbetaling.

Je krijgt, naast het het originele aankoopbedrag, ook de gemaakte retourkosten terug (zie onderstaande pagina voor meer informatie hierover) als je op je eigen manier retourneert.

Hier vind je alle informatie als je jouw bestelling wilt retourneren: Verzenden en retourneren-pagina.